Review
Productive Fandom. Intermediality and Affective Reception in Fan Cultures
DOI:
https://doi.org/10.22234/recu.20241201.re103Abstract
Antes de nuestro encuentro ya había leído su libro Productive Fandom. Intermediality and Affective Reception in Fan Cultures, debido a ello se creó en mí la impresión de que se trataba de una persona involucrada con fandoms de productos culturales muy variados, este libro es la prueba. Después de nuestra conversación en un café cercano a la estación central de Utrecht y de presenciar cara a cara el entusiasmo con el que mi interlocutora se expresaba de los textos objeto de su fanatismo entendí por qué las relaciones afectivas que los fans establecen con productos de la cultura pop es un tema central en su libro.
Downloads
References
Bucholtz, M. (2002). Geek Feminism. En Sarah B. (Ed.), Gendered Practices in Language, CSLI Publications.
Dunbar-Hester, C. (2017). Feminists, geeks, and geek feminists: Understanding gender and power in technological activism. In Victor Pi. & Guobin Y. (Eds.), Media Activism in the Digital Age (pp. 187-204). Routledge.
Culler, J. (1975). Structuralist Poetics: Structuralism, Linguistics and the Study of Literature. Routledge & Kegan Paul.
Hall, K. (1996). Cyberfeminism. In Susan C. Herring (Ed.) Pragmatics And Beyond New Series, Camden
Haraway, D. (1991). A Cyborg Manifesto: Science, Technology, and Socialist Feminism in the 1980s. In Simians, Cyborgs, and Women: The Reinvention of Nature (pp. 149-181). Routledge.
Hills, M. (2002). Fan Cultures. Routledge
Jenkins, H. (2006). Convergence Culture: Where Old and New Media Collide. New York University Press.
Lamerichs, N. (2018). Productive fandom. Intermediality and Affective Reception in Fan Cultures. Amsterdam University Pres.

Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Ayla Huerta MIranda

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Culturales journal allows you to share, copy and redistribute the material in any medium or format; adapt, remix, transform, and build upon the material for any purpose, including commercially, by properly crediting the work and providing a link to the license indicating whether changes have been made.
Culturales journal is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0)