Courtly Love and Liquid Love

The Transmedia World in Two Songs from El mal querer by Rosalía

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22234/recu.20251301.e943

Keywords:

culture, Love, modernization, literary analysis, performing arts, culture, modernization

Abstract

The present article analyzes, from a transmedia perspective, two pieces from Rosalía’s album El mal querer: “Pienso en tu mirá” and “Di mi nombre”, considering them as a narratological synthesis of both the album and the themes of El roman de Flamenca. The main objective is to establish the relationship between the medieval narrative of El roman de Flamenca and the contemporary reinterpretation that Rosalía constructs through her musical and visual proposal, understood as a transmedia process of meaning construction and expansion. Furthermore, the article explores the transition from courtly love to liquid love, contrasting medieval romantic values with the affective dynamics of postmodernity, according to Zygmunt Bauman’s theory.

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Author Biography

Fernanda Itzel Acosta Zamora, Universidad Michoacana de San Nicolás de Hidalgo

Mexicana. Licenciada en Música con especialidad en contrabajo por el Conservatorio de las Rosas. Es una contrabajista mexicana. Actualmente se desempeña como profesora de con trabajo y música de cámara en la Universidad Michoacana de San Nicolás de Hidalgo, donde también cursa la maestría en Estudios del Discurso. Líneas de investigación: los estudios del discurso, los estudios culturales y el análisis transdisciplinario de la música y la literatura.

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Published

2025-06-17

How to Cite

Acosta Zamora, F. I. (2025). Courtly Love and Liquid Love: The Transmedia World in Two Songs from El mal querer by Rosalía. Culturales, 13, 1–38. https://doi.org/10.22234/recu.20251301.e943